Bli kvitt søvnproblemene på en naturlig måte

Av: Omana Bender | Publisert: 05.08.2015 | Kategori: Søvn

Føler du deg ofte trøtt og sliten? Er du lei av å aldri bli ferdig med å telle sauer? Du er kanskje ikke helt på godfot med Jon Blund, og lurer på hvordan du kan få en jevn, uavbrutt og ikke minst sunn søvnsyklus gjennom hele natten? Dette kan være løsningen for deg.

Folk i dag skal gjerne være supermennesker og gjøre mest mulig i løpet av 24 timer. Du kjenner deg kanskje igjen? Men mye å gjøre resulterer i mange tanker, og det kan gå utover søvnen.

En av tre sover dårlig

Søvnproblemer kan ramme mange, og de fleste har en form for søvnvansker en eller annen gang i løpet av livet. Det er gjort mange undersøkelser rundt hyppigheten av søvnlidelser, og eksperter anslår at 10-15 prosent av befolkningen lider av alvorlige og langvarige søvnproblemer til enhver tid. De siste ti årene har det vært en enorm økning av nordmenn som rapporterer at de sliter med søvn.

De siste ti årene har det vært en enorm økning av nordmenn som rapporterer at de sliter med søvn

De tre vanligste søvnforstyrrelsene er:

  • Insomni: problemer med å sovne eller ikke få sove gjennom hele natten.
  • Respirasjonsrelaterte søvnforstyrrelser: problemer med pusten under søvn. Symptomene på dette er snorking, nattlige pustestopp, svette, dagtidssøvnighet og morgenhodepine.
  • Døgnrytmeforstyrrelser: man sliter med å sovne og stå opp til en normal tid.

Hvordan påvirker dårlig søvn meg?

Det er lett å forstå at dårlig nattesøvn går utover livskvaliteten. Du har kanskje merket at en natt med dårlig søvn påvirker humøret, konsentrasjonen og yteevnen din dagen etter? I tillegg er det større fare for at du blir innblandet i en ulykke.

Ifølge Statens Vegvesen tilsvarer 24 timer uten søvn én i promille. Det vil si at det å være sliten og trøtt når du setter deg bak rattet, er sidestilt med å være beruset. Hvis du tar sjansen og kjører selv når trøttheten inntreffer, risikerer du ikke både ditt og andres liv, men også å bli værende uten førerkort i lengre tid.

Hvis vi ser på gjennomsnittet vil rundt 7,5 timer med søvn være den optimale mengden

Hvor mye søvn trenger jeg?

Søvnbehovet vil variere stort fra person til person. Det er viktig å huske på at vi er forskjellige på mange måter, både høyde, vekt, utseende og når det kommer til behovet for søvn. Enkelte klarer seg fint med færre enn seks timers nattesøvn, mens andre har behov for å sove i ni timer eller mer. Men hvis vi ser på gjennomsnittet vil rundt 7,5 timer med søvn være den optimale mengden.

Døgndose

Anbefalt døgndose er 2 kapsler. 60 kapsler per pakke (1 mnd forbruk)

Innhold per døgndose (DD):

  • Melissa Officinalis 220 mg
  • Chamomilla Recutita 200 mg
  • Humulus Lupulus 200 mg
  • Biotin 225 μg *450%
  • Vitamin B12 9 μg *360%

* = prosent av referanseverdi

Hvis du ikke ønsker å bruke sterke sovepiller som kan skape avhengighet og gi bivirkninger, kan løsningen være å velge et naturlig alternativ som, med jevnlig bruk, kan gi deg bedre søvnsyklus.

Så hva er løsningen?

Sleepwell Forte er et naturlig preparat som inneholder en sammensetning av tre virkningsfulle urter; Kamilleblomst, sitronmelisse og humle. Disse urtene er tradisjonelt brukt ved stress og søvnrelaterte problemer. Sleepwell Forte inneholder i tillegg Biotin og Vitamin B12. Disse bidrar til normal funksjon av nervesystemer og psykologisk funksjon – og har også positive effekter på kroppen og hjernens evne til å falle i søvn.

Dette er et naturlig kosttilskudd uten bivirkninger, og kan dermed benyttes året rundt

Dette er et naturlig kosttilskudd uten bivirkninger, og kan dermed benyttes året rundt. I likhet med alt annet kroppen inntar, vil man reagere ulikt basert på individuelle forskjeller. Mens noen merker effekt umiddelbart, vil andre først merke det etter noen måneder med bruk.

Få jevn, uavbrutt søvn – og sunn søvnsyklus gjennom natten med Sleepwell Forte. For kun 149 kroner kan du få første måneds forbruk. Du får gratis frakt og du kan trygt prøve preparatet uten bindingstid.